Vaccinatie

• Honden worden gevaccineerd op de leeftijd van 6, 9 en 12 weken met herhalingsvaccinatie tussen de leeftijd van 6 maanden tot 1 jaar.

*Hondenziekte (distemper, ziekte van Carré)

*Adenovirose (infectieuze hepatitis)

*Parvovirose

*Kennelhoest (combinatie para-influenza met bordetella bronchiseptica)

*Leptospirose (rattenziekte)

*Hondsdolheid (rabiës)

• Katten worden gevaccineerd op de leeftijd van 9 en 12 weken met een herhalingsvaccinatie tussen de leeftijd van 6 maanden tot 1 jaar.

*Rinotracheïtis

*Panleucopenie

*Calicivirose

*Chlamydia

*Leucose

• Konijnen mogen gevaccineerd worden vanaf de leeftijd van 5 weken en zijn na 3 weken beschermd. Laat je je konijn voor het eerst enten dan raden we aan om in het voorjaar te laten enten, omdat de besmettingskans in het voorjaar en zomer het hoogst is. Uw konijn is dan in de meest vatbare periode goed beschermd. Buiten die periode is het inenten ook sterk aan te raden en omdat de inenting een jaar werkt ondervangt u daarmee ook gelijk het komende jaar.
    • * Myxomatose (dit virus wordt met name overgedragen door stekende insecten als vlooien, muggen en vliegen. Ook   kunnen konijnen elkaar besmetten of kan een konijn geïnfecteerd raken door besmette materialen.)
      * Rabbit haemorrhagic disease (RHD verspreidt zich via direct contact tussen konijnen, besmet materiaal, stekende insecten en ontlasting / urine. Het voeren van vers gras waar wilde konijnen op gelopen hebben, kan bijvoorbeeld tot een besmetting leiden, net als het meenemen van het virus onder je voetzolen.)

Maak een gratis website.